آیا با حقوق وزارت کار می‌توان خانه‌دار شد؟

خرید خانه با پایه حقوق حدود ۷ میلیون تومانی که از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی تعیین شده، آن چنان دور از ذهن است که بسیاری از افراد را به طور کل از صاحب‌خانه شدن ناامید می‌کند. اما هوشمندانه کار کردن، همواره بهتر از سخت کار کردن است و بیت‌هوم، کار هوشمندانه را به شما پیشنهاد می‌دهد. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید با ۵۰ درصد همین حقوق، ۲۰ سال زودتر صاحب خانه شوید. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

· آیا خانه‌دار شدن با حقوق وزارت کار یک شوخی تلخ است؟

· بیت‌هوم چه راه‌حلی دارد؟

· خشت به خشت تا خانه‌دار شدن

· سخن پایانی

· سوالات متداول

آیا خانه‌دار شدن با حقوق وزارت کار یک شوخی تلخ است؟

پایه حقوق حدود ۷ میلیون تومانی اعلام شده از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، برای سال ۱۴۰۲، مبلغی است که در شهر تهران به هیچ‌وجه پاسخگوی هزینه‌های روزمره یک خانوار نیست؛ چه رسد به این که یک فرد با این حقوق بخواهد در بازاری مثل بازار مسکن سرمایه‌گذاری کند. تورم سرسام‌آوری که دامن اقتصاد ایران را گرفته، اثر شدید خود را در بازار مسکن نشان مي‌دهد. بسیاری از افراد این روزها حتی در تامین هزینه لازم برای تمدید اجاره خانه خود هم برنمی‌آیند و کسانی هم که به فکر ورود به بازار مسکن بودند، بیشتر به سمت محلاتی با قیمت پایین‌تر می‌روند. البته همین انتقال سرمایه به نقاط ارزان‌تر و اطراف تهران، بازار مسکن آن مناطق را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر بخواهیم با فرمول وزارت کار، به خانه‌دار شدن فکر کنیم، باید پیش‌فرض‌هایی غیرممکن را در نظر بیاوریم. به عنوان مثال در نظر بگیرید که شما با حقوق ۷ میلیونی، قصد خرید یک آپارتمان ۶۰ متری، با قیمت ۵۰ میلیون تومان را دارید؛ اگر شما تمام درآمد خود را پس‌انداز کنید، آن هم بدون یک ریال هزینه (پیش‌فرض ناممکن اول) و تورم هم صفر درصد باشد (پیش‌فرض محال دوم)، شما پس از ۳۷ سال! صاحب خانه خواهید شد.

پس باید گفت که بله، خانه‌دار شدن با این حقوق، یک شوخی تلخ است.

بیت‌هوم چه راه‌حلی دارد؟

بیت‌هوم راهی‌ است برای ورود سرمایه‌های خرد شما به بازار مسکن. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مفهومی به نام «جمع‌سپاری مالی» یا Crowdfunding، بتوانید در بخشی از یک پروژه ساخت و ساز مشارکت کنید و سودی معقول مطمئن به دست آورید. اما این تنها کار بیت‌هوم نیست.

به مثال قبلی برگردیم. دیدید که خانه‌دار شدن با حقوق وزارت کار امری محال است. اما شما با همان حقوق می‌توانید در زمانی بسیار کمتر یعنی ۱۶ سال، همان خانه ۶۰ متری با متری ۵۰ میلیون تومان را خریداری کنید. به این ترتیب که شما ۳.۵ میلیون از حقوق ۷ میلیونی خود را در یکی از پروژه‌های بیت‌هوم سرمایه‌گذاری می‌کنید و این کار را هر ماه تا پایان پروژه انجام می‌دهید. پس از پایان پروژه سود مشارکت در ساخت و اصل سرمایه به شما برمی‌گردد. در اینجا شما این مبلغ را در پروژه دیگری که هنوز روی خاک است، سرمایه‌گذاری می‌کنید. زمانی که پروژه در ابتدای راه است، پایین‌ترین قیمت را دارد و بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری است. روند پروژه قبلی را در اینجا هم تکرار می‌کنید. اگر این چرخه را که با عنوان «سرمایه‌گذاری مرکب» نیز شناخته می‌شود، چندین بار تکرار کنید، سرمایه لازم را برای خرید خانه خواهید داشت.

دقت داشته باشید که ما در این مثال تورم را صفر درصد در نظر گرفتیم و از سوی دیگر افزایش حقوق را هم اعمال نکرده‌ایم. پس این دو عامل تا حدودی یکدیگر را خنثی می‌کنند و مثال به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

اگر هم قصد ندارید ۵۰ درصد حقوق خود را سرمایه‌گذاری کنید، با ۳۰ درصد هم می‌توانید به خانه‌ دار شدن فکر کنید. ساز و کار آن نیز همانند قبل است؛ یعنی سرمایه‌گذاری مرکب. البته با این تفاوت که شما به جای ۱۶ سال، در طی ۲۰ سال صاحب خانه می‌شوید.

نکته‌ای هم که باید به آن اشاره کنیم این است که سرمایه‌گذاری شما سالانه چیزی حدود ۱۶ درصد سود خواهد داشت؛ به عبارت دیگر در هر ماه معادل ۱.۲۵ درصد.

آیا با حقوق وزارت کار میشه خونه خرید؟

خشت به خشت تا خانه‌دار شدن

بیت‌هوم طرح‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ارائه داده که جدیدترین آن‌ها مدل «خشت» است. این مدل سرمایه‌گذاری به شما امکان می‌دهد تا در هر زمان که توانستید و به هر میزان که مایل بودید، در پروژه سرمایه‌گذاری کنید و برنامه‌ریزی بهتری برای سرمایه گذاری خود داشته باشید. در مدل خشتی پروژه‌ها به واحد یا طبقه تقسیم نمی‌شوند؛ بلکه تمام پروژه در قالب واحدهایی به نام خشت عرضه می‌شوند. هر خشت هم یک سانتیمتر مربع است و عملا با هر مقدار سرمایه‌ای قابل خرید است. برای آگاهی بیشتر در مورد این مدل سرمایه‌گذاری، مطلب خرید خشتی؛ راهکاری برای خردترین سرمایه‌ها را مطالعه کنید.

سخن پایانی:

خرید خانه برای قشر عظیمی از مردم کشور تقریبا به امری محال تبدیل شده است. حتی طرح‌هایی مثل مسکن ملی هم چندان پاسخگوی نیاز مردم نیستند. روش‌های سنتی مانند پیش‌خرید نیز مشکلات خاص خود را دارد و بار سنگین مالی هم به افراد تحمیل می‌کند. در چنین شرایطی سرمایه‌گذاری مرکب در بیت‌هوم یک راه مطمئن و البته کمتر زمانبر است.

برای آگاهی بیشتر از این طرح و سایر روش‌های خرید و سرمایه‌گذاری، به وب‌سایت Bithome.ir مراجعه کنید. همچنین کارشناسان بیت‌هوم از طریق شماره تلفن ۹۲ ۵۲ ۰۰ ۹۲ – ۰۲۱ آماده پاسخگوی سوالات و ابهامات شما هستند.

سوالات متداول:

1. آیا با سرمایه‌گذاری در تمام پروژه‌های بیت‌هوم می‌توان چنین طرحی را پیاده کرد؟

بله. شما فقط باید در ابتدای هر پروژه، سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید تا به بیشترین سود ممکن برسید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان بیت‌هوم از طریق شماره تلفن ۹۲ ۵۲ ۰۰ ۹۲ – ۰۲۱ در تماس باشید.

2. طرح خشت چیست؟

مدل جدیدی برای سرمایه‌گذاری است که توسط بیت‌هوم برای خرید پروژه‌های ساختمانی توسعه داده شده و سرمایه‌گذاری را با خردترین مبالغ نیز امکان‌پذیر کرده است. از لحاظ ابعاد و اندازه، هر خشت معادل ۱ سانتیمتر مربع یا ۰/۰۰۰۱ متر مربع است.

3. آیا قیمت خرید واحدهای یک پروژه در طی مدت زمان ساخت یکسان است؟

خیر. قیمت پروژه با توجه به پیشرفت آن و ایجاد ارزش افزوده در طی زمان، افزایش پیدا می‌کند.

4. آیا با هر میزان سرمایه‌ای می توان وارد چرخه سرمایه‌گذاری مرکب شد؟

بله. محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.